Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 09:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Omorgal
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2014, 17:17 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
Karakter:
Naam:OmorgalLevel:3LC:4+30%
Klasse:ElementalistSecundaire klasse:-SVP:10
Ras:DrakelingMax levenspunten:24Huidige levenspunten:24
Geslacht:ManMax mana:44Huidige mana:44


Stats:
Stat: (2 BVP)Hoogte:Bonus:Max aan de hand van stats:
Kracht:3-30 aanval, 8 schade
Behendigheid:3-170 verdediging
Intelligentie:11+5 mana5 m. aanval, 5 m. schade
Wijsheid:101 heling13 m. verdediging
Karisma:4-5% handelen-


Gevechtsstats:
Basis:Ras/klasse bonus:van stats:van vaardigheden:van levelcredits:van wapens/pantsers:Totaal:
Aanval Dolk:0000044
Verdediging:1006020015141
Schade Dolk:0000011
Magische aanval:0200002
Magische verdediging:101000011
Magische schade:0200002


LP/Mana:
Basis:Ras/klasse:Vaardigheden:LC:Levelbonus:Starttabel/stats:Totaal:
LP:72007117
Mana:1512006538


Wapens:
Wapen:Aanval:Schade:
Dolk41


Pantsers:
Pantser:Verdediging:
Leren Pantser15


Vaardigheden:
Vaardigheid:Graad:Effect:
Handelen-0% (basis: 5%)
Optreden-5% (basis: 5%)
Heling-1
Magische Resistentie-20% (basis: 10%)
Magische Penetratie-11%
Disciplinair4Lucht & Vuur.
Lezen en Schrijven3 (intelligentie)Dragonisch (neutraal).
Geharde Huid-Drakelingen hebben een geharde huid, hierdoor hebben ze altijd +10 verdediging tegen pijlen en hebben ze standaard +10% magische resistentie.
Historische Kennis3 (wijsheid)Van de kennis van oude historie kan een speler veel leren. Ook kan het erg handig zijn om kennis van het verleden te hebben.
Kennis van...4Elementaire Magie.
Ontdekken3 (wijsheid)Met deze vaardigheid heeft de speler in het voor hem onbekende gebied 40% +3% per level kans om dingen te ontdekken zoals helende kruiden, eetbaar voedsel, etc. Dit hoeft niet te betekenen dat het in het gebied niet al bekend is, maar als een speler er alleen voor staat en onbekend is in het gebied, kan dit zijn redding zijn.
Talen Spreken2 (intelligentie)Dragonisch (goed, neutraal, slecht).
Vleugels-De drakeling kan zijn vleugels gewoon gebruiken om mee te vliegen, maar dit maakt hem extra kwetsbaar tegen pijlen en magische aanvallen wanneer hij in de lucht is. De drakeling krijgt -5 verdediging per level, -1 magische verdediging per 2 leves en -3% MR per level wanneer hij vliegt.
Magische Perfectie4Magische Perfectie is een passieve vaardigheid. De magiër heeft meer controle over zijn spreuken waardoor hij 20% (afgerond naar beneden) meer schade doet.


Rasgebonden Vaardigheden:
Level
Vaardigheid
Uitleg
1
Draken IQ
Met deze vaardigheid krijgt de drakeling +1 intelligentie per 2 levels.
3
Drakenschub
Met deze vaardigheid krijgt de drakeling een hardere huid waardoor zijn verdediging stijgt met +20, tegenover aanvallen met pijlen zal er nogmaals een bonus van +20 verdediging bij komen.
5
X
X
7
X
X
9
X
X


Spreuken:
Spreuk:Mana:Werking:Effect:
Lampje2Duratie: 1 echt uur
Bereik: 2 meter
Uitvoering: S
Materialen: klein beetje olie* of zwavel*
Met deze spreuk creëert de magiër een bal van licht die hij tot een maximum van 2 meter voor zich uit kan laten zweven. De bal beweegt vanzelf met hem mee wanneer hij loopt. De magiër kan ook de mate van licht geven aanpassen. Hij kan het dus dimmen of feller laten worden, maar niet fel genoeg om iemand mee te verblinden.
Lopende Kist3Duratie: 1 speldag
Bereik: aanraking, speciaal
Uitvoering: G, S, Z
Materialen: 2 dierenpootjes
Door deze spreuk op een kist te gebruiken, zal de kist weglopen voor een ieder die de kist benadert, behalve de magiër zelf uiteraard. De kist zal wel stoppen met weglopen wanneer iemand het voor elkaar krijgt hem in een hoek te drijven. De spreuk kan ook gebruikt worden om een kist de magiër te laten volgen, maar niet beiden. Óf de kist loopt voor iedereen weg óf de kist volgt de magiër. Het bereik wanneer de kist de magiër moet volgen is 100 meter, wanneer de magiër buiten dit bereik komt zal de kist stoppen met lopen. Wanneer de kist enkel weg moet lopen voor een ieder die hem benadert, dan zal hij beginnen te lopen wanneer er iemand (anders dan de magiër zelf) binnen 5 meter van de kist komt met een even grote snelheid als de persoon die de kist benadert.
Vlamvinger2Duratie: instant
Bereik: aanraking
Uitvoering: G, S, Z
Met deze spreuk kan de magiër een vlammetje uit zijn duim laten verschijnen. Dit magische vlammetje moet iets makkelijk ontvlambaars hebben om aan te steken, op grote dingen werkt het niet. De magiër moet namelijk de spreuk volhouden tot het voorwerp dat aangestoken wordt vlam vat en de duim van de magiër zal langzaam warmer worden. Als het te lang duurt, verbrandt hij zijn vinger.
Stinkerd6Duratie: 2 rondes + 1 per level
Bereik: 20 meter, 8 m³ + 4 m³ per level
Uitvoering: G, S, Z
Materialen: wierook*
Met deze spreuk kan de elementalist een vreselijke geur doen opdoemen. De stank zal niets vergelijkbaars zijn met de ergste stank die natuurlijk voorkomt. Zelfs lijken ruiken fris in verhouding hiermee. De stank zal te ruiken zijn in een ruimte van 8m3 + 4m3 per level.
Vuurvinger2Duratie: instant
Bereik: 100 meter
Uitvoering: G, Z
Materialen: geen
De magiër schiet een straal van vuur af op zijn tegenstander. Deze doet 3 (+20%) schade en er is 5% kans dat brandbare voorwerpen (ook kleding) in brand vliegen en een extra 2 (+20%) schade doet. De vuurvinger zoekt altijd automatisch zijn doel (zolang de magiër zicht heeft op het slachtoffer) en raakt dus altijd. Hierom is een magische aanval niet nodig
Stroom4+1/lvlDuratie: Instant/speciaal Schade: 2+2 (+20%) per level Bereik: Aanraking/Speciaal Uitvoering: Z, G Materialen: Geen Duratie: Instant/speciaal Schade: 2+2 per level Bereik: Aanraking/Speciaal Uitvoering: Z, G Materialen: GeenOm deze spreuk succesvol uit te voeren, moet de magiër in contact komen met zijn slachtoffer. Hij moet hem dus echt aanraken om de schade toe te brengen (een succesvolle aanval doen). Als hij mist zal de energie blijven hangen waardoor hij het de ronde erop nog eens kan proberen. De energie blijft 2 rondes +1 per 2 levels hangen zolang hij niemand ermee heeft geraakt. Als de magiër niet tijdig een vijand heeft kunnen aanraken vervliegt de energie. Wanneer je de eerste ronde hebt gemist mag je de volgende rondes dat je het slachtoffer probeert te raken dit gewoon doen door een aanval uit te voeren alsof je gewoon aanvalt, de spreuk is dan al uitgesproken en actief dus kost het je niet je actie. Stroom wordt geleid door water, dus wanneer tegenstanders (maar dit geldt uiteraard ook voor bondgenoten) in het water staan kunnen ze allemaal geschaad worden door de spreuk. De spreuk zal dan iedereen in het water binnen een straal van 5 meter de helft van de schade doen. Wanneer de magiër zelf in het water staat of nat is (volledig doorweekt, een klein beetje vochtig telt niet) zal hij zelf de volle schade krijgen. Tevens wanneer hij zelf in het water staat geleid het door het water (zie eerdere regel over de straal van 5 meter). Vijanden die volledig doorweekt zijn krijgen 1,5 keer de schade (mits ze het enige doelwit zijn).
Verwarm Metaal8Duratie: 3 rondes + 1 per level
Schade: Variabel (+20%)
Bereik: 20 meter
Uitvoering: G, S, Z, M
Materialen: 10 gram zwavel*
Met deze spreuk kun je metaal verhitten. Het duurt 2 rondes voordat het metaal echt heet wordt. Als je dit op andermans wapen gebruikt zal hij na 3 rondes zijn handen branden en krijgt hij 1 schade, logischerwijs laat hij dan zijn wapen vallen. Met pantsers daarentegen is het niet zo snel opgelost. Hij zal de eerste ronde 2 schade krijgen en elke ronde dat het langer duurt krijgt hij hier 1 schade bovenop. Dus op ronde 3: 2 schade, ronde 4: 3 schade, ronde 5: 4 schade, enz. (+20%) De enige wijze om dit te stoppen is zo snel mogelijk het pantser uittrekken. Dit kost het slachtoffer wel zijn actie die ronde om dat te kunnen doen. Tevens kan deze spreuk ook gebruikt worden om een smid te helpen wanneer hij bijvoorbeeld geen vuur heeft om op te smeden.


Spullen:
Tuniek
Broek
Riem
Laarzen
Spreukenboek
Wierookstokje (10x)

Startkeuzes:
Box:Keuze:Waarde:
ARasDrakeling
BGoud750
CBVP30
DLP1/level
ESVP75




Uiterlijk:
Omorgal is een zilverwitte drakeling met vleugels. Zijn schubben zilverwit, zijn vleugels zijn anderhalf keer de lengte van zijn armen en hebben een iets donkere en grauwere tint. Hij is lang en haalt bijna het maximum van wat drakelingen halen met een lengte van 1,78 m. Hij is erg dun en dat moet ook wel, anders is hij te zwaar om te vliegen. Zijn vleugels heeft hij van binnen laten beschilderen met draken uit eerbied en als afschrikking. Hij heeft net als vele drakelingen scherpe tanden die het praten van elke niet dragonische taal bemoeilijken.
Nadat hij echter gemerkt had dat drakelingen buiten Rikara veel opvallen is Omorgal handschoenen en een mantel gaan dragen die zijn uiterlijk verbergen. Iedereen die hem opmerkt ziet nu een lange gestalte in wit leren pantser, kleren en handschoenen die zijn lichaam verbergen, een mantel met kap die zijn gezicht verbergt geholpen door kant met vlammenpatroon. Zijn vleugels verdwijnen ook onder de mantel, maar kunnen nog steeds uitgevouwen en gebruikt worden hoewel ze dan wel onder de mantel vandaan steken.

Persoonlijkheid:
Omorgal is een snelle denker en een plannenmaker, als hij in de problemen komt probeert hij zo snel mogelijk een plan te bedenken en uit te voeren. Als een plan vervolgens mislukt door een fout in het plan probeert hij de fouten goed te maken en door te gaan, maar er door iemands toedoen een plan mislukt word hij boos en begint hij te vloeken en te schelden.

Geschiedenis:
Omorgal is op Rikara (de Galvarik eilanden) geboren en getogen, maar omdat een draak hem op een missie heeft gestuurd heeft hij het huis van de draken verlaten en is hij naar Demnia stad gekomen.

Verhaalverloop:

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Laatst bijgewerkt door Eriator op ma 07 sep 2015, 21:43, in totaal 14 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2014, 17:31 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
Level 1
Gratis bij start:
Basisoutfit: tuniek, broek, riem, laarzen
Spreukenboek
Kennis van Elementaire Magie
Disciplinair: Lucht & Vuur
Basismagiër Spreuken: Lampje, Lopende Kist, Vlamvinger
Talen Spreken: Demniaans, Dragonisch (goed)
Bonustalen spreken: Dragonisch (neutraal), Dragonisch (slecht)
Bonustaal Lezen en Schrijven: Dragonisch (neutraal)
Rasgebonden vaardigheid: Draken IQ
Geharde Huid: +10% MR (verwerkt), +10 verdediging tegen pijlen
Uitzondering gemaakt: Vleugels (zie vaardigheden)

Overig:
Dolk
Leren Pantser
Wierookstokje (10x)
Stinkerd
Vuurvinger
Ontdekken = 30 SVP
Historische Kennis = 20 SVP

SVP over: 25

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014, 22:22 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
November
-2 mana, vuurvinger
-2 mana, vuurvinger
-2 mana, vuurvinger

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 22:59 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
December
-2 mana vuurvinger (13-12-2014) (vergeten bij te zetten dat mana is gebruikt, denk er hopelijk aan bij volgende post)
+40 svp, +20 goud verhaalbonus november

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 20:31 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
Level 2:
Vaste bonus:
+7 LP
+6 Mana
+25 SVP
+1 BVP
+1 spreuk (max 300 goud): Stroom
Levelcredits:
+85 LC
-60 LC, +10% LC
LC over: 25

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 16:15 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
+10 SVP, spinnenquest

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omorgal
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 16:49 
Offline
Elementalist
Elementalist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 okt 2014, 20:28
Cash on hand:
255.30

Berichten: 134
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 84
Primair level: 3
STATS:
Kracht: 3
Behendigheid: 3
Intelligentie: 11
Wijsheid: 10
Karisma: 4
GEVECHTSSTATS:
LP: 24
Mana: 44
A: 4
V: 141
S: 1
MA: 2
MV: 11
MS: 2
MR: 20
MP: 11
karakter: viewtopic.php?f=38&t=2109
Level 3
Vaste bonus:
+7 LP
+6 Mana
+25 SVP
+1 BVP
+1 spreuk (450 goud) (Verwarm metaal)

Levelcredits
+90+10% LC = +99 LC
-120 LC, 2x +10% LC
LC over: 4

Overig
-15 SVP, rasvaardigheid 'drakenschub' (+20 verdediging, +20 bij pijlen).
-100 SVP ; -40 goud, vaardigheid Magische Perfectie

SVP over: 10

_________________
Wat neemt een vogel niet mee naar omhoog
kan wel zwemmen in zee en blijft altijd droog?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson. Stone textures by Patty Herford.
With special thanks to RuneVillage


[ Time : 0.303s | 43 Queries | GZIP : Off ]