Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu zo 23 sep 2018, 11:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 21:34 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Naam:Psilocin ‘Shroom’ FenrirzoonLevel:4LC:103 (+30%)
Klasse:SjamaanSecundaire klasse:NVTSVP:25
Ras:faoladhMax levenspunten:39Huidige levenspunten:39
Geslacht:ManMax mana:46Huidige mana:36


3 BVP bewaard voor later.

Stat:Hoogte:Bonus:Max aan de hand van stats:
Kracht:10
Behendigheid:10
Intelligentie:10
Wijsheid:10
Karisma:10


Basis:Ras/klasse bonus:van stats:van vaardigheden:van levelcredits:van wapens/pantsers:Totaal:
Aanval:09800017
Verdediging:1001410000124
Schade:0210003
Magische aanval:0200002
Magische verdediging:101000011
Magische schade:0300003


Wapens:
Wapen:Aanval:Schade:
Speer met stenen punt?

Pantsers:
Pantser:Verdediging

Vaardigheden:
Vaardigheid:Effect:
Handelen20
Optreden20
Heling1
Steen bewerkenMet deze vaardigheid kun je steen bewerken. Je kunt bouwstenen uithakken of prachtige beelden maken.
Hout bewerkenMet deze vaardigheid kun je van hout alles maken zoals bordjes, beeldjes houten bestek, pijlen, speerstokken, knuppels, staven, etc.
Houten wapens makenDit is een uitbreiding op de vaardigheid houtbewerken. Met deze vaardigheid en de vaardigheid houtbewerken, kan de sjamaan zijn eigen houten wapens ontwerpen en maken.
agricultuurMet deze vaardigheid weet je de basisverschijnselen van het boerenleven. Planten, oogsten, dieren houden, slachten, etc.
Taal spreken: Sashiraans, Faoladh, DemniaansHiermee kan Shroom enkele talen spreken.
VissenMet deze vaardigheid weet je hoe je vissen moet vangen. Ook heb je meer verstand van de soorten vissen en hun waardes op de markt.
Vuur makenMet deze vaardigheid kun je met behulp van takjes en/of vuurstenen een vuurtje bouwen.
ZwemmenMet deze vaardigheid kun je zwemmen, met of zonder kleren aan. Logischerwijs vallen zware pantsers niet onder kleren, die zinken natuurlijk.
Bogen/pijlen makenMet deze vaardigheid kun je zelf bogen en pijlen maken met de juiste materialen.
JagenMet deze vaardigheid begrijp je de kunst van het jagen. Je kunt simpele dierenvallen zetten en je kunt een dier makkelijker naderen zonder snel opgemerkt te worden.
Slachten/VillenMet deze vaardigheid kun je dieren slachten en villen om hun eetbare delen vlees zo goed mogelijk te scheiden van de rest en de huid nog te kunnen gebruiken voor andere dingen.
Leer bewerkenMet deze vaardigheid heb je verstand van het werken met leer. Je kan hiermee leren pantsers maken, tasjes, zakjes, rugzakken, schoenen enz...

Rasvaardigheden
Level
Vaardigheid
Uitleg
1
Bosdier
Faoladh leven al eeuwen verscholen in bosgebieden en ruig terrein. Hierdoor leren ze al van jongs af aan wat voor planten ze kunnen gebruiken. Deze vaardigheid zorgt dat ze van het type gebied (loofbos/naaldbos/oerwoud/savanne o.i.d.) weten wat er groeit en hoe dat te gebruiken.
3
Plantenliefde
Doordat Faoladh gewend zijn te leven van wat het bos ze geeft zijn ze erg goed in het herkennen van de beste ingrediënten voor gerechten en magische drankjes. Dit geeft ze +15% kans op een goed gebrouwen drankje.
5
X
X
7
X
X
9
X
X



Spreuken:
Spreuk:Mana:Duratie:Effect:
Diertotem: Aap5Duratie: 1 dagdeel Duratie: 1 gevechtDe dierentotem is totemmagie waarbij afbeeldingen van dieren worden gebruikt om in hun krachten te putten. Aap --> Beter klimmen.
Diertotem: Gifkikker5Duratie: 1 dagdeel Duratie: 1 gevechtDe dierentotem is totemmagie waarbij afbeeldingen van dieren worden gebruikt om in hun krachten te putten. Gifkikker --> Beter springen.
Beschermende totem151 spelmaandBereik: Aanraking (voorbereiding) / 50 meter (activatie) Uitvoering: R, S, G, M Materiaal: Totem Uitleg: De Sjamaan snijd een totempaal dat een klein dorp verdedigt tegen duistere magie en ondoden. Hoe groter het dorp hoe meer totempalen er nodig zijn.
Vervormende totem7SpeciaalBereik: Aanraking (voorbereiding) / 50 meter (activatie) Uitvoering: R, S, G, M Materiaal: Totem en de gevilde huid nodig van het dier waarin je wilt veranderen. Uitleg: Door gebruik van deze spreuk kun je vrij letterlijk in de huid kruipen van een dier. De spreuk voer je uit op een stuk gevilde huid van het dier waarin je wilt veranderen, maar deze huid moet ook op een speciale manier gewonnen worden: de sjamaan moet eerst een speldag lang mediteren en vasten om zich af te stemmen op het dier. Dan zal hij op jacht moeten naar het dier en hem moeten vangen zodat hij hem ritueel kan doden en villen. Hiervoor heeft hij slechts 1 dag de tijd anders is de magie al vervlogen en moet hij opnieuw een dag vasten en mediteren. Deze spreuk kan hij vervolgens inzetten op de huid om zichzelf in het dier te veranderen. De huid geldt als de totem en de sjamaan zal deze moeten betoveren alvorens hij hem gebruikt. De mana zal pas bijvullen na activatie van de totem (ofwel wanneer hij hem heeft aangetrokken).


Spullen:
Houtbewerkingsset van vuursteen (2 goud)
2 riemen (6 goud)
beitel (5 goud)
vuurstenen bijl (2 goud)
1 rugzak
10 meter touw +- 1cm dik
handvol stenen pijlpunten
Speer met stenen punt
2 totembeeldjes (aap en kikker), geladen met spreuk 'diertotem'


Startkeuzes:
Box:Keuze:Waarde:
ABVP50
BSVP100
CRasfaoladh
Dgoud400
ELP0


Op level 2, 3, en 4 'levelcreditverhoging op volgende levels' gekocht. Voortaan 30% meer LC.


Karakterbeschrijving:

Spilocin is jong, vrolijk en raar.
Hij komt uit een gezin dat vrij teruggetrokken leeft en is in zijn tienerjaren met het sjamanisme in aanraking gekomen. Hoewel de lessen die hij gekregen heeft goed in zijn geheugen zijn opgeslagen waren de meeste er van niet interessant genoeg om werkelijk nageleefd te worden, met een uitzondering voor de vele interessante werkingen op de geest die veel planten hebben.

Het is moeilijk om Spilocin van zijn stuk te krijgen, hij is een ‘go with the flow’ man, die nooit verder vooruit denkt dan de volgende maaltijd of de volgende opdracht, en meestal gewoon doet wat er op dat moment toevallig in hem opkomt.
Hij leeft solitair, iets wat hem prima bevalt aangezien de meeste wezens zijn leefwijze niet kunnen waarderen, en geniet van het leven op zijn eigen manier.

Die manier is in de vorm van praktisch alles wat geestverruimend werkt, met een voorkeur voor de door hemzelf gekweekte paddenstoelen waar hij zijn bijnaam aan te danken heeft. Hij is artistiek aangelegd, heeft een liefde voor kunst en mooie dingen en geniet van de prachtige kleuren en vormen die de wereld heeft wanneer hij high is.
Hij is nog redelijk ‘wild’ en komt vrij weinig in de samenleving buiten het woud. Enkel wanneer hij opdrachten aflevert of wanneer hij op zoek is naar nieuw werk vertoont hij zich in de dorpjes en steden die tegen het woud aan liggen, iets dat vaak gepaard gaat met vreemde blikken.



Uiterlijk:

Spilocin is met zijn 1.50 niet bijster groot voor een faoladh, en is een vrij gelijke mengeling van dierlijke en mensachtige invloeden. De vacht die zijn vrij menselijke lijf bedekt is langer en veel dunner dan die van een wolf, bijna als een zeer harig mens, en heeft een warme, donker roodbruine kleur. Zijn hoofdhaar staat vrijwel altijd recht overeind in een indrukwekkende ‘bed-head’, iets dat goed bij zijn persoonlijkheid past.
Zijn staart is redelijk lang en pluizig, zijn klauwen goed onderhouden en worden scherp gehouden, aangezien hij ze gebruikt om in bomen te kunnen klimmen en om zachtere hout- en steensoorten mee te bewerken.
Als gevolg van een zwempartij in een meertje waar gloeistenen in lagen stoot Shroom tegenwoordig een vage groengele gloed uit, iets wat hij zelf erg kan waarderen.

Kleding is naar zijn idee een bizarre en compleet onnodige uitvinding, hij draagt slechts een tweetal riemen over zijn schouders om belangrijke spullen met zich mee te kunnen dragen. Wat gereedschappen, voedsel, een buideltje geld en natuurlijk ten allen tijde buideltjes met paddenstoelen en andere ‘recreatieve’ etenswaren.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door shroom op di 03 jun 2014, 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 22:10 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Shroom is het woud waar hij woont uit gekomen om een opdracht af te leveren, en kreeg daarbij de groep vreemdelingen die in Malsk aangekomen was in het oog.
Nieuwsgierig als hij is is hij de groep gevolgd tot in de eetzaal, waar hij in 'gesprek' raakte met een aantal van de buitenlanders.

Na het delen van wat van zijn paddenstoelen heeft hij besloten dat het leuk zou zijn om een poosje langer bij zijn nieuw gevonden soortgenoten te blijven hangen, waarop hij samen met hen de opdracht op een gloeisteen uit het moeras te gaan halen.

De taalbarrière is wat lastig, maar met wat oefening zullen ze elkaar in elk geval in het Faoladhaans wel kunnen verstaan.

April

Shroom heeft dikke lol met de groep met wie hij meereist. Hoewel hij nog steeds weinig snapt van Demniaans is het wel mogelijk om te communiceren met de andere faoladh, en zij kunnen vertalen voor de rest van de groepsleden.
Tijdens een confrontatie met een panter kwam Shroom een paar bomen met kokosnoten en bananen tegen, die de groep en hijzelf nu meedragen. Tijdens het naar beneden klimmen wist hij het voor elkaar te krijgen om zijn evenwicht te verliezen waardoor hij nu behoorlijke hoofdpijn heeft.

De groep is in het moeras terecht gekomen waar ze van boom naar boom over de modderpoelen proberen te komen. Na een val naar beneden heeft Shroom iets gloeiends in het water ontdekt, en na aanraking met het water gloeien zijn eigen tenen ook.

Mei

Na een duik in het moeras is Shroom nu van binnen en buiten een gloeiende faoladh, iets waar hij zelf eindeloos naar kan kijken en enorm van geniet. Met de steen onder de arm zijn hij en zijn groep teruggekeerd naar Malsk, waar Shroom in gesprek is geraakt met een van de magiërs die aan de poort werkt die hem gevraagd heeft of hij eventueel zou willen 'assisteren' in het gilde wanneer de poort klaar is.

Juni

Shroom is samen met Wolfzang meegegaan met de magiër die zijn 'assistentie' kon gebruiken, maar begint behoorlijk twijfels te krijgen. Hoewel de beide faoladh het voor elkaar hebben gekregen om niet in kelders onder de grond te hoeven werken lijken de magiërs wat vreemde plannen te hebben, al hebben ze Shroom eerst wel even weer gerustgesteld.

Juli

De tests die de magiërs willen doen vallen tot noch toe mee, en komen vooral neer op het uitzoeken van eventuele fysieke verschillen tussen Shroom en Wolfzang. Hun wedstrijdje gaan niet geheel vlekkeloos omdat beide het eigenlijk te druk hebben met andere dingen, maar bijzondere dingen zijn er nog niet gebeurd.

Augustus
Shroom en Wolfzang zijn het dorp in gegaan op zoek naar een nieuw wapen voor Wolfzang, maar bedachten dat wapens van de gloeistenen uit het moeras wel heel erg tof zouden zijn. Nu zijn ze benodigdheden voor een zoektocht naar die stenen aan het inslaan zodat ze het woud in kunnen.

September
Shroom en wolfzang zijn in het bos, waar ze hebben bedacht dat ze elkaar wel dingen bij kunnen brengen. Shroom is punten aan het maken voor hun zelfgemaakte speren zodat Wolfzang hem kan leren jagen, en Shroom heeft beloofd de andere faoladh te leren vissen en zwemmen.

Oktober
De prooi die Shroom achtervolgde door het woud heeft hem een flink eind bij Wolfzang weggehaald, en uiteindelijk werd het een beetje twijfelachtig wie wie nou had gevangen. De grote, felgekleurde vogel waar hij achteraan had gezeten zit ondertussen aan een touwtje, herhaalt alles wat hij hoort en heeft Shroom ondertussen ongeveer elke boom van het woud laten voelen. Nu zijn ze terecht gekomen bij de poel waar Wolfzang verdronken is, al weet Shroom dat nog niet.

November
Shroom heeft nieuwe vrienden gevonden in de vorm van een groep moklins die zijn haar helemaal geweldig vinden. Shroom neemt hen en de Grote Kleuren Vogel zoals hij het beest dat hij eerder 'gevangen' had noemt mee naar de poel met de gloeistenen zodat ze daar allemaal samen kunnen gaan zwemmen.

December
Moklin's blijken nog een stuk dommer te zijn dan Shroom zelf, en hij heeft een groot deel van de tijd moeten besteden aan het van de verdrinkingsdood redden van -nu gelukkig wel gloeiende- moklins. Hij heeft echter niet door dat hun acties een voor de moklins nogal angstaanjagend dier hebben gelokt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014, 09:57 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
+ 30 svp en 30 goud verhaalbonus maart


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2014, 12:59 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
De 5 extra SVP gebruikt om een taal te leren spreken. (en er achter gekomen dat karakters standaard de taal van hun ras spreken dus die ook toegevoegd)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 17:01 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Verhaalsamenvatting april toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 21:02 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Verhaalsamenvatting mei toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2014, 09:43 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
SVP van verhaalbonus toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2014, 19:42 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
20 SVP voor de poortquest toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014, 11:08 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Verhaalverloop juni toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Psilocin 'Shroom' Fenrirzoon
BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2014, 13:59 
Offline
Sjamaan
Sjamaan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 maart 2014, 21:12
Cash on hand:
170.50

Berichten: 133
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 0
Primair level: 0
STATS:
Kracht: 0
Behendigheid: 0
Intelligentie: 0
Wijsheid: 0
Karisma: 0
GEVECHTSSTATS:
LP: 0
A:
V: 0
S:
MA: 0
MV: 0
MS: 0
MR: 0
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1468
Verhaalverloop juli toegevoegd.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson. Stone textures by Patty Herford.
With special thanks to RuneVillage


[ Time : 0.192s | 52 Queries | GZIP : Off ]