Demnia

Welcome to the new world *Staaldag* (Dag: 3, Maand: Speer, Jaar: 2de van de Draak, Eeuw: 3de van de Geh'bel)
Het is nu di 26 sep 2017, 09:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aren
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2014, 18:14 
Offline
Ranger
Ranger

Geregistreerd: do 27 feb 2014, 15:22
Cash on hand:
5,127.00

Berichten: 308
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1467
Karakter:
Naam:ArenLevel:7LC:224
Klasse:Ranger (Scout)Secundaire klasse:-SVP:387
Ras:CentaurMax levenspunten:82Huidige levenspunten:82
Geslacht:ManMax mana:24Huidige mana:24


Stats:
Stat: 6 BVPHoogte:Bonus:Max aan de hand van stats:
Kracht:15+12 aanval, +2 schade (4/1 boog)120 aanval, 20 schade
Behendigheid:24+35 verdediging, +8 aanval (16 boog)290 verdediging
Intelligentie:15+2 magische aanval, +1 magische schade9 m. aanval, 9 m. schade
Wijsheid:101 heling13 m. verdediging
Karisma:10+15 handelen, +20 optreden-


Gevechtsstats:
Basis:Ras/klasse bonus:van stats:van vaardigheden:van levelcredits:van wapens/pantsers:Totaal:
Aanval:2282003053
Aanval Ruiterboog:228206037120
Verdediging:100133540035223
Schade:-1120002
Schade Ruiterboog:-111100314
Magische aanval:0120003
Magische verdediging:100000010
Magische schade:0110002


LP/Mana:
Basis:Ras/klasse:Vaardigheden:LC:Levelbonus:Totaal:
LP:1530105482
Mana:51001824


Wapens:
Wapen:Aanval:Schade:
Ruiterboog73


Pantsers:
Pantser:Verdediging:
Leren Pantser15
Gambeson20


Vaardigheden:
Vaardigheid:Graad:Effect:
Handelen-17% (basis: 2%)
Optreden-20%
Heling-1
Magische Resistentie-10%
Magische Penetratie-15%
Bogen/Pijlen Maken3 (behendigheid)Met deze vaardigheid kan de speler zelf bogen en pijlen maken met de juiste materialen.
Boogschieten (10/10)4Met deze vaardigheid kan de speler beter leren boogschieten (kruisboog uitgezonderd). De speler krijgt bij het gebruik van een boog +5 aanval en + 1 schade per niveau.
Dierenroep2 (karisma)Deze vaardigheid geeft de ranger de kunst om dierengeluiden te imiteren. Hij beschikt over geluiden van angst, hulp en zelfs wegjagen. Eén dier per level.
    Level 1 = Hert
    Level 2 = Beer
    Level 3 = Wolf
    Level 4 = Aap
    Level 5 = Uil
    Level 6= Paard
    Level 7 = ?
Omgang met Dieren2 (intelligentie)Met deze vaardigheid heeft de scout 60% kans om een wild of geschrokken wouddier tot rust te laten komen. Dit geldt niet bij hongerige dieren of dieren met jongen.
Plantenkennis2 (wijsheid)Door deze vaardigheid heeft de speler de kennis om eetbare planten van giftige planten te kunnen onderscheiden. Een must voor de ranger, aangezien rangers meestal in natuurlijk gebied leven en dagelijks bezig zijn met overleven.
Spoor Vinden (Woud)4Met deze vaardigheid kan de scout sporen zoeken in het dichte bos. Zowel dieren- als rassensporen zijn vindbaar. De scout heeft 60% kans op succes.
Bosbehendigheid4Deze vaardigheid maakt het makkelijk om je door een dicht stuk bos heen te bewegen. Grond, bomen en struiken zullen geen obstakel meer voor je zijn.
Talen Spreken2 (intelligentie)Centaurs, Demniaans
Gericht schot1 (behendigheid)Deze aanval kan alleen met afstandswapens gedaan worden (boog, blaaspijp, sling, etc.). Het halveert je aanvalskracht, maar als je raakt doe je wel dubbele schade.
Verdediging(8/10)4Door deze vaardigheid wordt je beter in het pareren van slagen. Je krijgt hierdoor +5 verdediging per niveau met een maximum van 50 verdediging.
XXX


Rasgebonden Vaardigheden:
Level
Vaardigheid
Uitleg
1
Boog Affiniteit
Centaurs zijn uitstekende schutters en hebben hierdoor +10 aanval wanneer zij een boog gebruiken.
3
Snelle Aanval
Doordat de centaur zo snel is, mag hij wanneer een gevecht begint één extra actie uitvoeren als allereerste. (Tegelijk met de halfling met de vaardigheid Alert, deze kan kiezen terug te trekken voor eventuele aanval binnen komt. Blijft hij echter staan, dan wordt eerst de actie van de centaur gedaan en dan die van de halfling voordat de eerste ronde begint).
5
Kuddegedrag
Centaurs zijn echte kuddedieren en dit is te merken wanneer ze samen zijn! Het lijkt erop alsof ze steun en zelfvertrouwen vinden wanneer ze niet alleen zijn. Met deze vaardigheid krijgt de centeur +1 LP, +2 aanval en +3 verdediging voor elke andere centaur die bij hem is.
7
Geleide pijl
Drie keer per speldag kan de centaur een pijl afvuren die zijn doel zoekt. Enkel wanneer het doelwit zich erg goed weet te weren (volledig afgedekt, bijvoorbeeld door snel een deur dicht te doen, een muur om hem heen tovert, en dergelijken) zal de pijl missen anders is het altijd raak
9
X
X


Spreuken:
Spreuk:Mana:Werking:Effect:
Weet Al2Duratie: instant
Bereik: max 30 km²
Door middel van deze spreuk weet de scout welke diersoorten veel voorkomen in het gebied waar de scout zich bevindt en wat de meest logische plek is waar elk dier zich schuil zou kunnen houden. Scouts gebruiken deze spreuk om erachter te komen op welke dieren ze kunnen jagen voor voedsel zonder het ecosysteem te verstoren en om juist het ecosysteem in stand te houden door in de gaten te houden of er geen overbevolking ontstaat van bepaalde diersoorten.
Halt3Duratie: onbekend
Bereik: 5 meter
Uitvoering: S
Met deze spreuk kan de ranger één dier op de plaats stil laten staan. Het dier waar de spreuk over uitgesproken wordt, moet wel een boswezen zijn.
Dierenhuid1-5Duratie: 1 gevecht
Bereik: Aanraking
Uitvoering: G, S, Z, M
Materialen: Godenwortel*
De ranger kan deze spreuk op zichzelf of op iemand anders gebruiken. Degene waar deze spreuk over uitgesproken is, krijgt +6 verdediging per 2 levels. De mana waarde stijgt ook met +1 per 2 levels.
XXXX


Spullen:
Riem
Rugzak
Tent
Slaapzak
Slaapmat
Dolk
Pijlen (12)

Startkeuzes:
Box:Keuze:Waarde:
ABVP50
BRasCentaur
CSVP125
DGoud400
ELP0


Laatst bijgewerkt door sanne_sanne op ma 13 apr 2015, 19:54, in totaal 28 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aren
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2014, 13:12 
Offline
Ranger
Ranger

Geregistreerd: do 27 feb 2014, 15:22
Cash on hand:
5,127.00

Berichten: 308
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1467
Leeftijd:
Aren jong, een jaar of 14/15.
  • +3 behendigheid
  • +10 aanval
  • -2 kracht
  • -1 schade

Aren is een benedenmaatse centaur met redelijk lang haar waar altijd takjes uit steken. Lange bruine manen lopen van zijn hoofd tot zijn middel en zitten evenals zijn staart vol klitten. Een grote liefde voor bomen is hem een typerend kenmerk. Hij zal nooit door een bos trekken zonder enkele bomen fluisterend een goedenmiddag te wensen, net als hij onmogelijk een stad kan betreden zonder er op zijn minst over na te denken hoe verschrikkelijk kaal het er wel niet uitziet.
Het is een naieveling. Hij draagt een goed hart en vergeet daarbij wel eens zijn verstand erbij te betrekken. Toch is hij de voorzichtigheid zelve en is er heel veel Varro-nieuwschierigheid voor nodig om hem op avontuur te sturen.
Varro is een belangrijk figuur in Arens leven. De kleine, altijd nieuwschierige gnoom wiens eerste woorden luidde dat Aren net een wandelijk stukje bos leek is inmiddels benoemd tot Arens grootste (en enigste) vriend. Aren let op de gnoom en grijpt in als hij de verkeerde kant uit loopt (meestal ongemerkt in de richting van het gevaar) en de gnoom helpt hem aan een hoop dwaze plannen en een grote hoeveelheid vrolijkheid. Hij is zelfs bereikt iets groots en gevaarlijks te trotseren om zijn vriend te redden, al is een overmaatse spin het enige wat tot nu toe op het lijstje staat.
Als Varro er niet was geweest, was de kans groot geweest dat hij nooit over zijn angst voor steden, mensen, gevaarlijke dingen en huizen heen was gekomen. Maar de nieuwschierigheid van Varro sleept hem dikwijls naar plaatsen waar hij liever niet wil zijn en aangezien hij Varro's plannen maar zelden tegenspreekt zit er niets anders op dan het bos te verlaten en de rest van de wereld te ontdekken. Zeker sinds Varro bomen enigzinds eng vind, het psygische resultaat van een ontvoerende boom.
Aren is in zijn jeugd als een zonderling opgegroeid. Hij kwam weinig andere wezens dan de vogeltjes in de bomen tegen, geloofde zelfs een tijd dat soortgenoten niet bestonden. Misschien de reden van zijn tegen obsessie aanliggende gedrag tegenover bomen en zijn angst voor alles wat daar niet op lijkt. Hijzelf denkt dat zijn kudde uit het niets verdwenen is, maar aannemelijker is dat zijn vroegere onbevangenheid hem liet verdwalen. Een mooi vlindertje, een schattig konijntje, er was niet veel voor nodig om hem weg te lokken.
Dat zijn kudde hem niet heeft terug gevonden heeft misschien te maken met Arens kunde om de weg totaal te verliezen, of met het feit dat zij in die tijd niet heel lang op een plek bleven staan en Aren geen hoogstaaand veulen was. Zijn moeder stond laag in de rangorde, en ook hijzelf had met zijn onbetrouwbare gedrag niet veel vrienden gemaakt. Centauren zijn trotse wezens, maar geduld is niet altijd hun sterktste kant.
Pas met de gebeurtenissen van de kamer buiten tijd kwam hij weer andere bewoners van deze wereld met veel te weinig bomen tegen. Hoewel alles hem vreemd was en zelfs stoelen onbetrouwbaar waren (als centaur zijnde zak je er nogal snel doorheen) werd hij langzaamaan weer socialer en kon na enige tijd zelfs in een herberg slapen zonder de boel op stelten te zetten.


Verhaalverloop:
(Maart, 2014)
Aren is samen met de andere spelers in de kamer buiten tijd gekomen. Hij raakte in grote verwarring dat er ook nog andere wezens bestonden. Pas in de eetzaal in Malsk kwam hij tot rust en leerde hij de verschillende rassen kennen. Daarna ging hij mee naar het huis van Pyen en kreeg de opdracht samen met Carl, Abraham, Thistle, en Brogo de spiegel uit Sia Mor te halen die nodig is voor een poort.

(April)
De groep is zonder grote problemen door de jungle getrokken en kwam bij Sia Mor aan, waar zij door een streng bewapende groep soldaten werden ontvangen.
Een oude vrouw leidde hen door de stad naar de spiegel. Ondertussen kwam Pix, een fee, plots onder Brogo's hoed vandaan en heeft zich bij de groep gevoegd. Nu staan ze in de spiegelsmidse. Denutena heeft zich net bij de groep gevoegd. Ze hadden de spiegel en konden bijna weg gaan, toen Thistle en Carl problemen veroorzaakten waarbij een spiegel kapot viel. Carl is gevangen genomen, en de rest van de groep naar een gebouw geleid waar ze door de vrouw worden ondervraagd.

(Mei)
Nadat Carl is terechtgesteld met zweepslagen heeft Aren de gewonde man naar Malsk gedragen. De groep leverde de spiegel in bij heer Pyen en Aren is door de poort heen naar Demnia.

(Juni)
Aangekomen in Demnia, in de koperen lepel, leerde hij Varro en Eleanor kennen. Toen kreeg hij het bizarre idee zijn bos te gaan zoeken, al heeft hij geen enkel idee waar dat ligt. Maar onder andere door Varro's enthausiastme heeft hij toch hoop voor dit onmogelijke plan, en nu gaan ze naar het Mystieke woud om te kijken of dat zijn bos is.

(Juli)
Het was niet Arens bos, maar dat deert niet. Ze zijn een vreemd wezen met ogen op steeltjes tegengekomen, en hebben die omgedoopt tot 'Mriew'.

(Augustus)
Na lange tijd Mriew te hebben onderzocht kwam er uit de bosjes een leger van Feeën tevoorschijn en Aren probeert vriendschap te sluiten.

(September)
Met Mriew zijn ze Alyara tegen gekomen, die hen uit het bos zou leiden. Nu worden ze echter 'achtervolgd' door een lopende boom...

(Oktober)
Gedropt door de boom, in het kamp van de mysterieuze Camille, zijn ze getuigen van het ontstaan van een gat in de grond waarbij talloze geesten en spinnen tevoorschijn kropen en Demnia stad belegerden (waar zij ook heen vluchten).

(November)
De stad is gewaarschuwd. Overal lopen spinnen rond. Aren is zijn vrienden uit het oog verloren. In een steegje kwam hij Seidr tegen, en zwerfster die beweerd ooit een van de beste magiers van Demnia te zijn geweest. Ze hielp hem Varro vinden, die op dat moment bijna werd opgegeten door een spin. Hij schoot de spin neer, maar zijn vriend was verlamd.

(December)
Na een tijd kon Varro weer bewegen. Ze gingen naar Eleanor en Alyara terug. Eleanor besloot alleen te vertrekken.
In de herberg aangekomen werden ze meegenomen door een wachter, Amelia. Om hun te overhoren over de spin. Nu ondernemen Varro, Aren, Seidr en Mriew een vluchtpoging uit de kazerne.

(Januari, 2015)
Ze zijn veilig en wel terecht gekomen in de herberg. Nu stormt het buiten, dus kunnen ze nog niet weg.

(Februari)
Ze hebben kennis gemaakt met Omorgal, en gaan die waarschijnlijk helpen op zijn missie een dwerg op te sporen en te doden die het verborgen drakeneiland Rikara heeft ontdekt.

(Maart)
Na overleg zijn ze de stad in getrokken om wat spullen in te kopen. Daar zijn ze Elia tegen gekomen, die net uit de poort kwam na de val van Sashira. Niet geheel bedoeld weet hij nu van Omorgals plan af.


Laatst bijgewerkt door sanne_sanne op ma 06 jul 2015, 09:54, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aren
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014, 23:46 
Offline
Ranger
Ranger

Geregistreerd: do 27 feb 2014, 15:22
Cash on hand:
5,127.00

Berichten: 308
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1467
Level 1
Gratis:
Weet Al
Plantenkennis
Riem (onderdeel gratis outfit bij start)
Rasgebonden vaardigheid: Boog Affiniteit
Talen Spreken: Centaurs, Demniaans
2 bonustalen:

Overig:
Rugzak, tent, slaapzak, slaapmat, dolk, ruiterboog, leren pantser, gambeson
Bogen/Pijlen Maken = 50 SVP
Boogschieten (1/10) = 25 SVP

Verhaalbonus maart 2014 = 35 SVP
Beloning Poortquest = 20 SVP
Cadeautje Sashiraans leren = 5 SVP

SVP over: 110


Level 2: 85 LC
Vaste bonus:
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
2 aanval

Levelcredits: 85 (85 over)
Allemaal bewaard

Overig:
Verhaalbonus april 2014 = 40 SVP

SVP over: 170


Level 3: 90 LC + 85 LC (over)
Vaste bonus:
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
2 aanval

Levelcredits: 175 (175 over)
Allemaal bewaard

Overig:
Rasgebonden vaardigheid: Snelle Aanval = 15 SVP

SVP over: 175

Level 4: 100 LC + 175 (over)
Vaste bonus:
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
Gratis spreuk: Halt
2 aanval

Levelcredits: 275 (275 over)
Allemaal bewaard

Overig:
-

SVP over: 195


Level 5: 110 + 275 (over)
Vaste bonus:
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
2 aanval

Levelcredits: 385 (35 over)
350 LC voor 1000 SVP

Overig:
+35 SVP verhaalbonus Augustus 2014
+30 SVP verhaalbonus Oktober 2014
Rasgebonden vaardigheid: Kuddegedrag = 30 SVP
Dierenroep = 30 SVP
Omgang met Dieren = 10 SVP
Spoor Vinden = 50 SVP

Kracht van 8 naar 15 = 9+10+11+12+13+14+15 = 84 SVP
Behendigheid van 13 naar 15 = 14+15 = 29 SVP
Intelligentie van 10 naar 15 = 11+12+13+14+15 = 65 SVP

SVP over: 982

Level 6: 125+35 (over)
vaste bonus
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
2 aanval

LC: 160 (over)
Allemaal bewaard.

Level 7: 140+160(over)
vaste bonus
9 LP
3 mana
20 SVP
1 BVP → bewaard
2 aanval
Gratis spreuk 'dierenhuid'

LC: 300
Gericht schot niveau 3-> niveau 1
- 50 LC

+ 10 Lp
- 20 LC

+3 aanval
- 6 LC

Svp: 1022

Rasgebonden vaardigheid 'geleide pijl'
-50 svp
Boogschieten van niveau 1 naar 10.
-225 svp (135 goud)
Bosbehendigheid
40 svp (15 goud)
Gericht schot
60 svp (20 goud)
Verdediging (vaardigheid) t/m niveau 8
-80 svp (40goud)
Behendigheid
15 -> 24
-195 svp

---------------
- 650 Svp (372 over)
- 210 goud (212 over)
- 76 LC (224 over)

Questbeloning; + 15 SVP -> 387 svp

Nog te verwerken;
level 8


Laatst bijgewerkt door sanne_sanne op ma 06 jul 2015, 20:21, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Aren
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 14:05 
Offline
Ranger
Ranger

Geregistreerd: do 27 feb 2014, 15:22
Cash on hand:
5,127.00

Berichten: 308
Medals: 2
Ster 1 (1) Ster 2 (1)
Demnia Punten: 104
Primair level: 7
STATS:
Kracht: 15
Behendigheid: 24
Intelligentie: 15
Wijsheid: 10
Karisma: 10
GEVECHTSSTATS:
LP: 82
Mana: 24
A: 53
A2: 120 (Ruitersboog)
V: 223
S: 2
S2: 14 (Ruitersboog)
MA: 3
MV: 10
MS: 2
MR: 10
MP: 15
karakter: viewtopic.php?f=38&t=1467
Overige aanpassingen

Verhaalbonus maart 2014 = 35 SVP
Beloning Poortquest = 20 SVP
Cadeautje Sashiraans leren = 5 SVP
Verhaalbonus april 2014 = 40 SVP
Verhaalbonus Augustus 2014 = 35 SVP
Verhaalbonus Oktober 2014 = 30 SVP

Questbeloning = 15 SVP (april, 2015)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson. Stone textures by Patty Herford.
With special thanks to RuneVillage


[ Time : 0.294s | 34 Queries | GZIP : Off ]